Forum MALWINA KUSIOR Strona Główna
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Pytania nie na temat

 
Odpowiedz do tematu    Forum MALWINA KUSIOR Strona Główna » Śmietnik Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Pytania nie na temat
Autor Wiadomość
Gość







Post
1. Omów zależność pomiędzy oddychaniem, a mówieniem.
2. Na czym polega istota ćwiczeń oddechowych wg metody dr Szelnikowej ? (czy jakoś tak, bo napisał to nazwisko niewyraźnie !) Czemu te ćwiczenia służą ?
skłon w przód z krótkim wdechem
pozycja embrionalna ( przysiad z rekami obejmującymi kolana z szybkimi i głosnymi wdechami, głowa przy tych czynnościach schowana w kolanach, nastepnie prostujemy się i „ściskamy” płuca (w taki sposób jakby nas ktos przytulał) i opuszczamy ręce do wydechu powietrza
służyc to ma: (strenikov)
Paradoksalnemu oddychaniu, tzw. Aktywizacji pracy pluc

3. Na czym polega tzw. Pełne oddychanie ? Z jakich faz się składa ? (Mile widziany stosowny rysunek).
4. Kiedy nasza mowa staje się monotonna ? Czego jej wówczas brakuje ? Co należy zrobić, żeby się owej monotonii w mówieniu pozbyć ?
Mowa monotonna, pozbawiona choćby krótkich przerw (np. odczytywane z kartki przemówienie sejmowe) trudniej do nas dociera, niż żywa wypowiedź spontaniczna, podlegająca uniwersalnym regułom czasowym.
5. Dlaczego profesjonalny mówca nie może mieć „martwych” warg ? (He he) profesjonalny mowca chce przekazac w jak najszybszy sposób informacje i jego wargi, usta muszą być aktywne. Praca warg sprzyja wyraźniejszej mowie.
6. Jakie spółgłosek mają szczególną skłonność do przekształceń w niechlujnej mowie ? Jakie spółgłoski i w jakim położeniu (chodzi o miejsce w słowie) znikają, zmieniają się etc. ? ś # n, silny (mylone z…) siny, rzemieślnik – rzemieśnik , d # n , jednak – jenak , urzędnik – urzednik, k i t # ch i t, podyktować –podychtować, najczęściej znikają lub zamieniają się spółgłoski , które są w srodku wyrazu, podczas niewyraźnego, niechlujnego mowienia solgloski zostaja pominięte lub zmienione,
7. W jakim celu i w jakich przypadkach należy kontrolować tempo swojej mowy ?
8. Dlaczego głośne rozmowy (w tym telefoniczne) w środkach masowego transportu i innych publicznych miejscach oceniane są jako brak wychowania czy kultury ?
9. Jakie znasz ćwiczenia na powiększenie siły głosu ?
Czytanie wierszy, tak aby korespondowaly z treścią,
„gadające radio” (czytac tak by inni to rozumieli i czytac tekst przy wlaczonym glosno radio,
Wyśpiewywać dzwieki i automatycznie myslec, zeby bylo takie samo natężenie glosu podczas mowienia,
Rozluzneini w pozycji lezacej i mruczenie,
jeczenie z wydechem, (rozne odgłosy wydawane przez zwierzęta)
wbijanie gwozdzikow W SUFIT podczas mowienia zamoglosek,
10. Dlaczego potrzebne są pauzy w mówieniu ?
Pauzy dla sluchacza sa tym samym, co obrazek w ksiazce. Są potrzebne, aby przemyslec, zastanowic sie nad tym co zostalo powiedziane. ponadto odzielaja: slowa wtrąceniowe
-okoliczniki miejsca, czasu i sposobu
-grupa podmiotu i grupa orzeczenia
-rozwiniete okreslenia, dopelnienia
-jednorodne czlony przyslowkowe
tamte rozne zreczy ktore wymienilam wczesniej, od zdania głownego

.

11. Jak może się zmienić sens wypowiedzi w zależności od miejsca pauzy w zdaniu ? Podaj stosowny przykład.

Ułaskawić - nie można zesłać na sybir,
Ułaskawić nie można - zesłać na sybir,

12. Czym różni się pauza „techniczna” od pauzy „emocjonalnej” ?
Pauzami technicznymi sa odzielane:
- slowa wtrąceniowe
-okoliczniki miejsca, czasu i sposobu
-grupa podmiotu i grupa orzeczenia
-rozwiniete okreslenia, dopelnienia
-jednorodne czlony przysłówkowe, a pauzy emocjonalne-mogą byc umieszczone w kazdym miejscu w zdaniu, ale nie powinno ich byc zbyt duzo, na ogół 1-2...przed kulminacyjnym momentem aby przyciagnac uwage widzow, rozważyć fragment powiedziany przez oratora i zbliżyć emocjonalnie oratora i słuchaczy
13. Omów zależność pomiędzy pauzą, a intonacją w wypowiedzianym zdaniu.
14. Jakie ćwiczenie pomaga się pozbyć słów i dźwięków – pasożytów ?
15. Co kryje się pod pojęciem „modelowanie głosu i tonu” ?wazne jest ja się mowi, a nie tylko jaką informacje chce się przekazac. Ton wypowiedzi dostarcza informacji na temat tego co chce nam przekazac mowca, co kryje się pod danym pojeciem. Ton mówiącego może świadczyć o;
Zdrowiu,
Temperamencie,
Sytuacji, w której się znajduje,
Uczuciach
Nastrojach
Stosunku do rozmowcy, itd

16. Co to jest „prawo ramki” i „prawo łańcucha” ? prawo ramki to wstęp, rozwiniecie i zakończenie, a prawo łańcucha to sposób klejenia, łączenia za pomocą odpowiednich slów i wtrącen akapity
17. Podaj 7 kryteriów oceny naszej pierwszej mowy
Pon 22:48, 22 Sty 2007
Gość







Post
1. Omów zależność pomiędzy oddychaniem, a mówieniem.
2. Na czym polega istota ćwiczeń oddechowych wg metody dr Szelnikowej ? (czy jakoś tak, bo napisał to nazwisko niewyraźnie !) Czemu te ćwiczenia służą ?
skłon w przód z krótkim wdechem
pozycja embrionalna ( przysiad z rekami obejmującymi kolana z szybkimi i głosnymi wdechami, głowa przy tych czynnościach schowana w kolanach, nastepnie prostujemy się i „ściskamy” płuca (w taki sposób jakby nas ktos przytulał) i opuszczamy ręce do wydechu powietrza
służyc to ma: (strenikov)
Paradoksalnemu oddychaniu, tzw. Aktywizacji pracy pluc

3. Na czym polega tzw. Pełne oddychanie ? Z jakich faz się składa ? (Mile widziany stosowny rysunek).
4. Kiedy nasza mowa staje się monotonna ? Czego jej wówczas brakuje ? Co należy zrobić, żeby się owej monotonii w mówieniu pozbyć ?
Mowa monotonna, pozbawiona choćby krótkich przerw (np. odczytywane z kartki przemówienie sejmowe) trudniej do nas dociera, niż żywa wypowiedź spontaniczna, podlegająca uniwersalnym regułom czasowym.
5. Dlaczego profesjonalny mówca nie może mieć „martwych” warg ? (He he) profesjonalny mowca chce przekazac w jak najszybszy sposób informacje i jego wargi, usta muszą być aktywne. Praca warg sprzyja wyraźniejszej mowie.
6. Jakie spółgłosek mają szczególną skłonność do przekształceń w niechlujnej mowie ? Jakie spółgłoski i w jakim położeniu (chodzi o miejsce w słowie) znikają, zmieniają się etc. ? ś # n, silny (mylone z…) siny, rzemieślnik – rzemieśnik , d # n , jednak – jenak , urzędnik – urzednik, k i t # ch i t, podyktować –podychtować, najczęściej znikają lub zamieniają się spółgłoski , które są w srodku wyrazu, podczas niewyraźnego, niechlujnego mowienia solgloski zostaja pominięte lub zmienione,
7. W jakim celu i w jakich przypadkach należy kontrolować tempo swojej mowy ?
8. Dlaczego głośne rozmowy (w tym telefoniczne) w środkach masowego transportu i innych publicznych miejscach oceniane są jako brak wychowania czy kultury ?
9. Jakie znasz ćwiczenia na powiększenie siły głosu ?
Czytanie wierszy, tak aby korespondowaly z treścią,
„gadające radio” (czytac tak by inni to rozumieli i czytac tekst przy wlaczonym glosno radio,
Wyśpiewywać dzwieki i automatycznie myslec, zeby bylo takie samo natężenie glosu podczas mowienia,
Rozluzneini w pozycji lezacej i mruczenie,
jeczenie z wydechem, (rozne odgłosy wydawane przez zwierzęta)
wbijanie gwozdzikow W SUFIT podczas mowienia zamoglosek,
10. Dlaczego potrzebne są pauzy w mówieniu ?
Pauzy dla sluchacza sa tym samym, co obrazek w ksiazce. Są potrzebne, aby przemyslec, zastanowic sie nad tym co zostalo powiedziane. ponadto odzielaja: slowa wtrąceniowe
-okoliczniki miejsca, czasu i sposobu
-grupa podmiotu i grupa orzeczenia
-rozwiniete okreslenia, dopelnienia
-jednorodne czlony przyslowkowe
tamte rozne zreczy ktore wymienilam wczesniej, od zdania głownego

.

11. Jak może się zmienić sens wypowiedzi w zależności od miejsca pauzy w zdaniu ? Podaj stosowny przykład.

Ułaskawić - nie można zesłać na sybir,
Ułaskawić nie można - zesłać na sybir,

12. Czym różni się pauza „techniczna” od pauzy „emocjonalnej” ?
Pauzami technicznymi sa odzielane:
- slowa wtrąceniowe
-okoliczniki miejsca, czasu i sposobu
-grupa podmiotu i grupa orzeczenia
-rozwiniete okreslenia, dopelnienia
-jednorodne czlony przysłówkowe, a pauzy emocjonalne-mogą byc umieszczone w kazdym miejscu w zdaniu, ale nie powinno ich byc zbyt duzo, na ogół 1-2...przed kulminacyjnym momentem aby przyciagnac uwage widzow, rozważyć fragment powiedziany przez oratora i zbliżyć emocjonalnie oratora i słuchaczy
13. Omów zależność pomiędzy pauzą, a intonacją w wypowiedzianym zdaniu.
14. Jakie ćwiczenie pomaga się pozbyć słów i dźwięków – pasożytów ?
15. Co kryje się pod pojęciem „modelowanie głosu i tonu” ?wazne jest ja się mowi, a nie tylko jaką informacje chce się przekazac. Ton wypowiedzi dostarcza informacji na temat tego co chce nam przekazac mowca, co kryje się pod danym pojeciem. Ton mówiącego może świadczyć o;
Zdrowiu,
Temperamencie,
Sytuacji, w której się znajduje,
Uczuciach
Nastrojach
Stosunku do rozmowcy, itd

16. Co to jest „prawo ramki” i „prawo łańcucha” ? prawo ramki to wstęp, rozwiniecie i zakończenie, a prawo łańcucha to sposób klejenia, łączenia za pomocą odpowiednich slów i wtrącen akapity
17. Podaj 7 kryteriów oceny naszej pierwszej mowy
Pon 22:48, 22 Sty 2007
Wyświetl posty z ostatnich:    
Odpowiedz do tematu    Forum MALWINA KUSIOR Strona Główna » Śmietnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin